LiNDA

Pasta med paprikasås

Publicerad 2012-04-03 20:20:30 i Mat

Riktigt god!
Jag bytte ut Kesellan mot matlagningsgrädde och hade i sockerärter istället för ruccola.
Det var det jag hade hemma ;P



  • Svårighetsgrad: Medel
  • Tillagningstid: Under 30 min
  • Portioner: 4

Det här är en enkel och snabblagad pastarätt som passar väl en vardagkväll. Bacon, purjo, vitlök och paprika fräses och blandas med kesella och pasta. Till det ruccola.

Ingredienser

  • 4 port route pasta
  • 2 förp bacon (à 140 g)
  • 1/2 purjolök
  • 2 vitlöksklyftor
  • 1 röd paprika
  • 1 gul paprika
  • 1 msk olja
  • 1 burk kesella (à 250 g) (Matlagningsgrädde)
  • salt och nymald svartpeppar
  • 65 g ruccola (Sockerärter)

Gör så här

  1. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.
  2. Strimla baconet och knaperstek det i het panna. Låt rinna av på hushållspapper.
  3. Skölj och strimla purjon. Skala och finhacka vitlöken. Kärna ur och strimla paprikan.
  4. Fräs lök, vitlök och paprika i oljan.
  5. Blanda den väl avrunna pastan med paprikafräs, bacon och kesella. Smaka av med salt och peppar.
  6. Blanda ner rucola och servera.
Smarrig!!





Hittade receptet på ICA

Kommentarer

Postat av: ENDENISE - a mama´s story

Publicerad 2012-04-09 20:27:20

sv: tack för din kommentar ♥

Postat av: ENDENISE - a mama's story

Publicerad 2012-04-10 11:44:50

sv: ja tyvärr fortsätter det. vidriga människor!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Linda heter jag är 27 år och bor med min sambo Andreas och våra två pojkar Bastian -07 och Milian -11. Jag kommer skriva lite om min vardag, för att ha nåt att fördriva tiden med så enjoy...eller nåt!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela